Csákvár tömegközlekedésének fejlesztési tervei

Új eddig nem használt viszonylatokon is közlekednének autóbuszok ezek a következők

 

Csákvár-Oroszlány-(Tatabánya)

Csákvár-Lovasberény-Székesfehérvár

 

A Csákvár-Oroszlány-(Tatabánya) vonalon

Munkanapokon 12  pár autóbusz közlekedne

Szombaton  9 pár

Vasárnap és Ünnepnap 7 pár

 

Csákvár-Lovasberény-Székesfehérvár vonalon

Munkanaponok 6 pár

Szombaton 4 pár

Vasárnap és Ünnepnap 2 pár

A Csákvár-Oroszlány-(Tatabánya) vonalon járatbővítés lenne, ez a vonal hasonló a Csákvár-Zámoly-Székesfehérvár vonalhoz, hiszen Tatabánya és Székesfehérvár is 35-37 percre van autóbusszal Csákvártól. Azonban ha betérünk Oroszlányba, akkor a menetidő 57 perc, a betéréseket tehát csak indokolt esetbe kell megtenni, hiszen jelentős menetidő növekedést okoz, ezzel viszont a kínálatot ronthatja. Csákvár-Lovasberény-Székesfehérvár vonalon jelenleg egyáltalán nem közlekednek járatok, ez véleményem szerint nem jó, hiszen Lovasberény elég közel van Csákvárhoz, és úgy gondolom sokan használnák a járatokat. Előnyére szól a Lovasberény felé közlekedő járatnak, hogy nagyobb részét érinti Székesfehérvárnak, és az is, hogy a menetidő 41 perc. A Gánti 48 hoz képest ez 7 perc megtakarítás, viszont a Zámoly fele (36 perc) közlekedőkhöz képest csak 5 perccel hosszabb!